Petak, 18 listopada, 2024
NaslovnicaSci-TechFacebook riskira promašaj s imenom Meta

Facebook riskira promašaj s imenom Meta

Facebook, gigant u području društvenih medija je nedavno objavio da mijenja ime u Meta što je iznenadilo korisnike te mreže diljem svijeta.

No, ovim potezom, tvrde neki od pionira digitalnog virtualnog svijeta Facebook riskira da potpuno promaši bit metaverzuma ako ne dopusti digitalno vlasništvo.

Također, navode da sumnjaju u Facebookove namjere jer Facebook zapravo nije napravio ništa osim nekoliko izmjena u brendiranju svojih proizvoda poput Facebooka, Instagrama ili WhatsAppa.

Lažni metaverzum?

Na konferenciji Reuters Next, pojedini govornici poput Yat Siuija, predsjednika i suosnivača Animoca Brandsa su čak Facebook optužili da se u njihovom slučaju radi o “lažnom metaverzumu” jer nemaju pravi opis kako ga uistinu možemo posjedovati.

Metaverzum se odnosi na niz zajedničkih prostora kojima se pristupa putem interneta. Neki koriste proširenu stvarnost, putem pametnih naočala, iako sadašnje platforme često više liče na unutrašnjost videoigre nego na stvarni život.

Iako je sve u začetku ozbiljan novac se već sada okreće u metaverzumu, samo prodaja virtualnih objekata, zvanih NFT (nezamjenjivi tokeni) koji su temeljeni na blockchainu premašila je 10 milijardi u trećem kvartalu ove godine.

Povećao se interes investitora

Facebookov ulazak dodatno je izazvao interes investitora u ovom segmentu blockchaina. Na upite novinara o planovima u metaverzumu Facebook nije odgovarao no sudeći po ogromnim sredstvima kojma raspolažu i drastičnom potezu promjene imena nešto veliko bi se trebalo dogoditi.

Za pionira metaversea Benoita Pagotta, suosnivača tvrtke RTFKT, digitalno vlasništvo otvara prostor za promjenu uloga brendova i potrošača. “Ovo je ogroman pomak u (načinu) funkcioniranja odnosa između poslovanja, kreativnosti i konzumerizma”, rekao je na konferenciji Reuters Next. “Proizvod nije jednokratna stvar. Morate razmisliti kako da ga nastavite ažurirati”, rekao je.

Tržište NFT-a nije zakonski regulirano i doslovno svatko može kreirati vlastite NFT-ije što pravi velike probleme ozbiljnim ulagačima i otvara mogućnost za brojne prevare koje se događaju.

Ipak, čini se da to ne sputava doseg metaverzuma u mainstreamu, posebno za mlade ljude koji su već duboko u svijetu videoigara ili mode.

“Ne morate biti hardcore gamer da biste prihvatili i igrali se s ovom novom tehnologijom. Bit će za svakoga ponešto”, moglo se čuti na ovom zanimljivom panelu.

POVEZANI ČLANCI

Zadnje objavljeno

- Advertisment -